Aion tulevana kesänä koronatilanteen salliessa uskaltautua vihdoinkin lomailemaan Turkuun. Olisi mukava virittäytyä tunnelmaan jo ennakolta lukemalla Turkuun…

Kysytty

Hei! Aion tulevana kesänä koronatilanteen salliessa uskaltautua vihdoinkin lomailemaan Turkuun. Olisi mukava virittäytyä tunnelmaan jo ennakolta lukemalla Turkuun sijoittuvaa kaunokirjallisuutta. Voisivatko turkulaiset kirjastonhoitajat suositella tähän tarkoitukseen 5-10 kiinnostavaa romaania (tyylilaji, ajankohta ym. saa olla aivan mitä vain, laidasta laitaan) joissa Turku näyttelee oleellista osaa. Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Turkuun sijoittuvat esimerkiksi seuraavat romaanit:

  • Anna-Kaari Hakkarainen: Dioraama
  • Riku Korhonen: Lääkäriromaani, Kahden ja yhden yön tarinoita, Emme enää usko pahaan
  • Jussi Seppänen: Jussi Seppänen
  • Iida Rauma: Katoamisten kirja
  • Noora Vallinkoski: Perno Mega City
  • Emma Puikkonen: Turkulainen näytelmä
  • Peter Sandström: Laudatur
  • Mike Pohjola: 1827
  • Ann-Christin Antell: Puuvillatehtaan varjossa
  • Jussi Marttila: Veden varaan
  • Monet Max Mannerin ja Pirkko Arhipan dekkarit sekä tietysti Reijo Mäen Varekset

Suositellaan luettavaksi jokirannassa piispanmunkkia nautiskellen. Tervetuloa Turkuun!