50 penninen hopeakolikko vuodelta 1916. Mikä olisi kyseisen kolikon arvo?

Kysytty

50 penninen hopeakolikko vuodelta 1916. Mikä olisi kyseisen kolikon arvo?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rahojen arvoista on kysytty useita kertoja. Vastauksia kysymykseen löytyy hakemalla arkistosta asiasanalla numismatiikka. Kirjallisuutta on eri kirjastoissa saatavilla mm. Suomen rahojen hinnasto 2005, Suomi 1999 - rahat ja setelit 1811 - 1999 arviohintoineen, Suomessä käytetyt rahat. Hinta-arvioon vaikuttaa kolikon kunto. Kuntoluokitukset löytyvät myös internetistä Suomen numismaatikkoliitto ry:n tietosivuilta (http://www.numismaatikko.fi/).