Tiedustelen vuoden 1916 aikaisen 10-pennisen rahallista arvoa, eli onko kolikko arvokas muuten kuin tunnearvoltaan?

Kysytty

Tiedustelen vuoden 1916 aikaisen 10-pennisen rahallista arvoa, eli onko kolikko arvokas muuten kuin tunnearvoltaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa 'Suomen rahat arviohintoineen 2002 : keräilijän opas' (Suomen numismaattinen yhdistys 2002) hyväkuntoisen kolikon arvoksi määritellään noin kaksi euroa, joten todennäköisesti kolikoiden tunnearvo on rahallista arvoa suurempi. Suosittelen kuitenkin, että joku asiantuntija tai harrastaja tarkistaisi vielä kolikoiden kunnon ja arvon.