1) Matti Kurjensaari, Miekkatanssi (1957), kuka kustansi? 2) Varmistus: Löytyykö Erno Paasilinnan aforismi "Toiveet eivät petä. Toiveet ihmistä elähdyttävät,…

Kysytty

1) Matti Kurjensaari, Miekkatanssi (1957), kuka kustansi?
2) Varmistus: Löytyykö Erno Paasilinnan aforismi "Toiveet eivät petä. Toiveet ihmistä elähdyttävät, eivät toteutumiset" Lukemista kaikille -kirjan sivulta 119?
3) Siljon aforismi: "Minulle ei mikään ole liian myöhäistä: siinä vakituinen lohdutukseni. Ja toinen: kun ei takanapäin ole mitään voittoja, ovat kaikki voitot edessäpäin."
Mistä Siljon teoksesta mahtaisi tämä löytyä? Kuka kustansi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1) Matti Kurjensaaren Miekkatanssin kustantaja on Tammi (1957).
2) Erno Paasilinnan aforismi "Toiveet eivät petä... löytyy kirjasta 'Lukemista kaikille', s. 119.
3) Siljon aforismi 'Minulle ei mikään ole liian myöhäistä: siinä vakituinen lohdutukseni. Ja toinen: kun ei takanapäin ole mitään voittoja, ovat kaikki voitot edessäpäin' on ainakin Siljon teoksessa 'Runot ja aforismit', 1. p. 1947, kust. WSOY.