Yritän etsiä Thaimaan matkaopasta. Näin sellaisen kerran, mutta en tiedä nimeä enkä tekijää. Se on noin 2-3 cm paksu kirja, noin puolet A4 kirjan koosta. Siinä…

Kysytty

Yritän etsiä Thaimaan matkaopasta. Näin sellaisen kerran, mutta en tiedä nimeä enkä tekijää. Se on noin 2-3 cm paksu kirja, noin puolet A4 kirjan koosta. Siinä on eri saaret, nähtävyydet, ostospaikat sekä kaikki alueen hotellit, joista kuvaus, yhteystiedot ja vinkkejä. Todella mahtava kirja! Ei ole mikään Berlitzin.. ja suomenkielinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenkielisiä tuon paksuisia Thaimaan matkaoppaita on useampia: Thaimaa (Näe ja koe), 2007 ; Lehtipuu, Markus : Thaimaa (Suomalainen matkaopas), 2004 ; Persson, Mikael : Thaimaa (Mondo matkaopas), 2007. Etsimänne kirja voisi olla joku näistä.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Thaimaa on nopeasti kehittyvä matkakohde, maan säädökset, jotka vaikuttavat myös turistien elämään muuttuvat jatkuvasti.
Myös aktiviteetit ja jopa matkakohteet muuttuvat ja ne saatetaan sulkea turisteilta ja uusia rakentaa tilalle.
Esimerkkinä aikaisemmin likaisia ja epäsuosittuja rantoja on viime aikoina siivottu, ja monien kaupunkien turismi-infraa rakennettu.
Myös viisumipolitiikassa on jatkuvasti huomattavia muutoksia, välillä sai 15 päivän viisumin, toisinaan 30 päivän.
Vanhojen matkaoppaiden kaveriksi kannattaa myös hakea netistä uudempaa tietoa sekä varmistaa paikkansapitävyydet. Hyvä suomenkielinen Matkaopas Thaimaahan on http://thaimaaopas.fi/