Yritän etsiä erästä kirjaa, jonka luin vähän yli vuosi sitten, olisiko sitä mahdollista löytää Anjalankosken kirjastoista? Kirja oli siis paksu, oikein paksu…

Kysytty

Yritän etsiä erästä kirjaa, jonka luin vähän yli vuosi sitten, olisiko sitä mahdollista löytää Anjalankosken kirjastoista? Kirja oli siis paksu, oikein paksu romaani mustilla kansilla. Kirjailija on kiinalainen ja kirjan nimi on kiinaksi. Kirjan nimi tarkoitti persikankukkaoksaa tai persikankukkamaljakkoa, en ole aivan varma.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen kirja - jonka tekijästä ei ole varmuutta - on Chin Ping Mei : Hsi Menin ja hänen kuuden vaimonsa elämäntarina.

Kirjan nimi tarkoittaa esipuheen mukaan metallimaljakko-luumunkukkaoksaa. Kirja oli tosiaan Kiinassa kielletty 1700-luvulta vuoteen 1912 asti.

Kirja löytyy niin Anjalankosken kuin Inkeroistenkin kirjastoista.