Otsikko
Yritän etsiä erästä Israeliin sijoittuvaa kirjaa, jonka luin joitain vuosia sitten.

Kysytty

Hei, yritän etsiä erästä Israeliin sijoittuvaa kirjaa, jonka luin joitain vuosia sitten. Kirjassa on elää pariskunta, jonka mies on Israelista ja nainen Palestiinasta. Jo kirjan alussa nainen paljastuu itsemurhapommittakaksi. Kirjassa mies selvittää sitä, miten tässä näin kävi. Osaisitteko auttaa, mikä kirja on kyseessä? En itse löytänyt tätä, kun en yhtään muistanut kirjan nimeä tai sen tekijää.

Vastaus

Vastattu
1 ääntä

Kommentit

Kirjaan pohjautuva filmi (L'Attentat / The Attack, Ziad Doueiri, 2012) esitettiin R&A-festivaaleilla 2013. "Israelilaista nykytodellisuutta luotaava poliittinen draama - - Miltä tuntuu, kun ihminen, jota rakastaa, jonka kanssa elää ja jonka luuli tuntevansa osoittautuu joksikin muuksi? - - Miksi terroristit haluavat naisia itsemurhapommittajiksi?"
https://www.finnkino.fi/event/299883/title/randa_13_the_attack/

Mahtavaa, juuri tätä kirjaa etsin! Kiitos myös leffavinkistä!