Yleisradion podcast-ohjelman Tiedetripin jaksoissa, jotka käsittelevät Eric Tigerstedtiä ja Michael Collinsia, soi taustalla sekä TV7-kanavalla ”Todistuksia”…

Kysytty

Yleisradion podcast-ohjelman Tiedetripin jaksoissa, jotka käsittelevät Eric Tigerstedtiä ja Michael Collinsia, soi taustalla sekä TV7-kanavalla ”Todistuksia”-ohjelmassa jokin kaunis sävel. Tämä sävel sisältää avaruudellisia tunnelmia ja siinä soi lievästi säröytynyt sähkökitara. Lisäksi astronautti Collinsia käsittelevässä radio-ohjelman jaksossa biisissä voi kuulla myös ikään kuin suden ulvontaa. Olen kuullut pätkän sävelestä myös ”Salatuissa elämissä” jaksossa, jossa se yksi teinipoika murtautui Amandaan, sen jälkeen ”katosi jäljettömiin” ja Lasse sekä monet muut Sieviset etsivät häntä. Mikä mahtaa olla tämä biisi ja millähän nimellä sen mahdollisesti löytää Spotifysta?

Vastaus

Vastattu

Mainitun Tiedetrippi-podcastin astronautti Michael Collinsista kertovassa jaksossa Unohdettu astronautti - Neil Armstrong ja Buzz Aldrin kävivät Kuussa, mutta kuka antoi kyydin? soi kohdasta 3:43 eteenpäin kuvailemaasi muistuttava, ambienttinen eli taustalla soiva, rauhallinen kappale, ja kohdassa 4:30 kuuluu valaan laululta kuulostava äänitehoste, jonka voi tulkita myös suden ulvonnaksi. Äänitehoste on todennäköisesti lisätty podcastiin jälkikäteen, koska sitä ei alkuperäisessä kappaleessa kuulu.

Sama kappale kuuluu saman podcastin Eric Tigerstedtistä kertovassa jaksossa (The Tiger Manufacturing Company – Tarina suomalaisesta keksijästä ja epäonnesta) kohdasta 2:20 eteenpäin.

Kappaleen tiedot ovat tässä:
Tekijä(t): Rannar Sillard
Nimi: From Here We Can See

Kappale löytyy näillä tiedoilla niin Spotifysta kuin YouTubesta.