Vuonna 1951 Korva-, nenä- ja kurkkutautien osaston osoite oli Huopalahdenkatu 4 Helsinki. Mikä on nykyinen osoite ja ko. sairaalan nykyinen nimi? Missä…

Kysytty

Vuonna 1951 Korva-, nenä- ja kurkkutautien osaston osoite oli Huopalahdenkatu 4 Helsinki.
Mikä on nykyinen osoite ja ko. sairaalan nykyinen nimi?
Missä arkistossa säilytetään potilastietoja (yhteystiedot)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Korva-, nenä- ja kurkkutautien klinikka sijaitsee Helsingin Meilahden sairaala-alueella. Tässä yhteystiedot :

Korva-, nenä- ja kurkkutautien klinikka
Haartmaninkatu 4 E, 00290 Helsinki
PL 220, 00029 HUS
Neuvonta puh. (09) 471 73058 (arkisin klo 7.30-15.30)
Kahvio on avoinna ma-pe klo 8.00-15.00

Noita vanhoja potilastietoja voit varmaan kysellä tuosta puhelinnumerosta, mutta uskoisin että joudut menemään paikan päälle ja todistamaan henkilöllisyytesi. Eli ota kelakortti mukaan.

1 ääntä

Kommentit

Mihin perustuu se, että sairaalassa kelakortti kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen, kun muualla ei yleensä

Kelan sivujen mukaan kuvaton kela-kortti on ainoastaan sairausvakuutuskortti: sitä näyttämällä saa apteekeissa ja lääkäriasemilla suorakorvauksen kuluista. Kuvallisesta kela-kortista todetaan, että se käy henkilöllisyyden todistamiseksi Kelan toimistoissa, pankeissa ja posteissa. Muut laitokset ja yritykset päättävät itse, hyväksyvätkö he kuvallisen Kela-kortin viralliseksi henkilötodistukseksi. Nämä tiedot löytyvät Kelan sivuilta, http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/080801145040EH?OpenDocument . Toimitus