Kaikilla ihmisillä ei ole tietokonetta, tai sen käyttöosaamista hallussa. Eli, miten saa postinumerot tietoonsa, jos paperiluetteloa ei ole enää käytettävissä…

Kysytty

Hei kaikilla ihmisillä ei ole tietokonetta, tai sen käyttöosaamista hallussa. Eli, miten saa postinumerot tietoonsa, jos paperiluetteloa ei ole enää käytettävissä ja on muuttanut uuteen osoitteeseen? Mistä kyseisen luettelon voi saada?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Painettu postinumeroluettelo julkaistiin viimeksi toistakymmentä vuotta sitten.

Jos vanha luettelo on hävinnyt eikä internet ole käytettävissä, voi oikean numeron saada selville soittamalla Itellan palvelunumeroon.

Henkilöasiakkaita palvellaan numerossa 0200 71000, ma–pe klo 8–18.

Apu löytyy myös puhelinluetteloiden karttojen katuhakemistoista.

Helsingin kaupunginkirjastossa ainakin Itäkeskuksen toimipisteessä ovat kaikki Suomen alueelliset puhelinluettelot käsikirjastossa käytettävissä.