Kirjastojen osoitteet

Kysytty

Hei!
Raamattu Kansalle -yhdistys on päättänyt lahjoittaa noin 300 kirjastolle Sana elämään -kommentaariraamatun. Ko. raamattu on laatuaan ensimmänen tämän tyyppinen, suomen kielellä kustannettu, ja se ilmestyy kevään aikana.

Tarvitsemme postitusta varten noin 300 suurimpien kirjastojen osoitteet, mielellään yhteyshenkilöllä. Muoto olisi hyvä olla esim. Excel.
Vai onko teillä jokin sisäinen jakeluverkko, jolloin voisimme toimittaa (suurikokoiset) kirjat yhteen paikkaan vai miten olis paras toimia? Voitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastohakemistosta voi hakea kirjastojen osoitteita, mutta tietokannassa on yli 1000 kirjastoa, joten hakeminen on vähän työlästä https://hakemisto.kirjastot.fi/  Frank-monihaun  sivulta oikeasta reunasta löytyy erilaisten kirjastojen listat (ammattikorkeakoulukirjastot, erikoiskirjastot, yliopistokirjastot, kunnnan- ja kaupunginkirjastot, aluekirjastot jne.), joten niistä pystyy hahmottamaan kirjastokenttää ja sen erilaisia kirjastoja http://monihaku.kirjastot.fi/fi/

Suosittelen kirjastohakemiston käytön yhteyteen painetun Kirjastokalenterin käyttöä (Kirjastokalenteri 2018 uusin). Kalenterista selviää erilaisten kirjastojen yhteystiedot, mm. aluekirjastot (entiset maakuntakirjastot) ja kaikki kunnankirjastot/kaupunginkirjastot. Kirjastokalenteri on käsikirjastomateriaalia, joten sitä ei voi lainata.

Mitään sisäistä jakeluverkkoa ei ole käytössä.