Otsikko
Voitteko suositella tuoreehkoja suomen- tai englanninkielisiä kirjoja aiheista New Yorkin kaupungin historia ja Afrikan mantereen historia? Kiitoksia!

Kysytty

Moi

Voitteko suositella tuoreehkoja suomen- tai englanninkielisiä kirjoja aiheista New Yorkin kaupungin historia ja Afrikan mantereen historia?
Kiitoksia!

Vastaus

Vastattu

New Yorkin historiaa käsitteleviä kirjoja:

  • Dyja, Thomas: New York, New York, New York: Four Decades of Success, Excess, and Transformation (2021)

  • Horn, Stacy: Damnation Island: Poor, Sick, Mad, & Criminal in 19th-Century New York (2018)
  • Kenneth, Goldsmith: Capital: New York, Capital of the 20th Century (2016)

  • Luukka, Teemu: New Yorkin uhmatar : Tyyni Kalervon ja ikonisen metropolin tarina (2018)

  • Wallace, Mike: Greater Gotham : a history of New York City from 1898 to 1919 (2017)

  • Wertz, Julia: Tenements, Towers & Trash: An Unconventional Illustrated History of New York City (2017)

Lisää kirjoja täällä: https://www.goodreads.com/shelf/show/new-york-history

Ja Afrikan historiasta:

  • Aaltonen, Jouko: Kongon akseli: suomalaiset ja skandinaavit kolonialismin rakentajina (2022)

  • French, Howard: Born in Blackness : Africa, Africans, and the making of the modern world, 1471 to the Second World War (2021)

  • Hochschild, Adam: Kuningas Leopoldin haamu (1998)

  • Kananoja, Ville: Kahlitut : orjuuden historia Amerikan mantereella (2021)

  • Kerr, Gordon: A short history of Africa : from the origins of the human race to the Arab spring (2012)

  • Meredith, Martin: State of Africa (korjattu ja päivitetty painos 2021)

  • Piiroinen, Asta: Aamun maa herää ikuisessa : esseitä Afrikasta (2020)

  • Somerville, Keith: Africa's Long Road Since Independence (2017)

Lisää kirjoja täällä: https://www.goodreads.com/shelf/show/african-history