Otsikko
Voitteko suositella sopivia kirjoja/kirjasarjoja 6-vuotiaalle pojalle, joka osaa lukea? Tatut ja Patut ja Mauri Kunnaksen kirjat ovat jo hallussa:-)

Kysytty

Voitteko suositella sopivia kirjoja/kirjasarjoja 6-vuotiaalle pojalle, joka osaa lukea? Tatut ja Patut ja Mauri Kunnaksen kirjat ovat jo hallussa:-)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mielenkiintoisia kuvakirjoja riittää : mainitsen vain muutamia:
Timo Parvelan Anna ja Antti -kirjat;Jujja Wieslanderin Mimmi-lehmästä kertovat kirjat
Lapselle itsekseen luettavaksi sopivat monet ns. helppolukuiset kirjat, jotka kirjastoissa on yleensä sijoitettu omaan hyllyynsä.
helppolukuiset kirjat ovat ohuempia kuin tavalliset lasten ja nuorten romaanit, niissä on kuvitusta ja teksti on ladottu harvalla rivivälillä.
Esim. suositeltavia:
Tapani Baggen sekä Hannele Huovin kirjat Keltanokka-sarjasta. Myös Kirjava Kukko-sarja on laadukas.

Tuula Kallioniemi on kirjoittanut monta kirjaa Konstasta. Aloitusosa on Konstan kotiaapinen. Konsta kasvaa kirjasarjan myötä koululaiseksi.
Astrid Lindgrenin tuotanto on sopivaa ääneenluettavaa.

Kirjastossa asioidessa kannattaa kysyä henkilökunnalta kirjavinkkejä ja suosituksia.
Apua löytyy myös Tampereen kaupunginkirjaston nettisivuista. (www.tampere.fi/kirjasto/
Siellä etusivulla on kuvakirja- ja satukirjahakemisto: Satumetso. Satukirjoja voi etsiä siletä esim. aiheen mukaan.

Etusivulta löytyy myös hakuteksti: lapset, nuoret ja Kirjatti. Sieltä löytyy monia luetteloita eriaiheisista lastenkirjoita. Mm. helppolukuiset kirjat.