Otsikko
Voitko antaa mulle mahdollisimman paljon tietoo vexi salmesta ja osotteista mistä löydän lisä tietoa sen elämästä ei paljon teoksista...... sen koti sivuista…

Kysytty

voitko antaa mulle mahdollisimman paljon tietoo vexi salmesta ja osotteista mistä löydän lisä tietoa sen elämästä ei paljon teoksista...... sen koti sivuista.. vastaa mahdollisimman pian....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kajaanin kaupunginkirjaston kokoelmista löytyvät ainakin seuraavat teokset, joissa on tietoa Vexi Salmesta: Sanojen takana Vexi Salmi, 1997, Järvelä, Jukka: Homma kävi - erään pikkukaupungin pophistoria, 1997, Bagh, Peter von: Iskelmän kultainen kirja, 1986. Näiden teosten saatavuuden voit tarkastaa Kajaanin kaupunginkirjaston aineistotietokannasta, joka löytyy sivulta http://www.kajaani.fi/kirjasto

Aleksi-artikkeliviitetietokannasta löytyvät mm. seuraavat artikkelit: Vexi Salmi : Rentun muusa (Anna 2001, nro 2, s. 20-23), Mies sanojen takana (Musa.fi 2000, nro 3, s. 44-45) sekä Vexi Salmen teksteissä virtaavat kyyneleet ja viina : surullisten tuntojen väsymätön tulkki (Rytmimusiikki 1994, nro 4, s. 14-15). Näitä lehtiä voit kysyä lehtilukusalilta (Anna) ja musiikkiosastolta (Musa.fi ja Rytmimusiikki).

Internetistä löytyy hakupalveluiden, esim. Altavista ja Google, kautta satunnaisia, eikä kovin hyviä, viitteitä, ja varsinaista kotisivua ei Vexi Salmesta löydy. WSOY:n kotisivulta löytyy lyhyt esittely Vexi Salmesta, jossa on hänestä ihan perustiedot. Tämä sivu löytyy osoitteesta http://www.wsoy.fi/www/main.nsf/kirjailijat