Otsikko
Voisitteko ystävällisesti lähettää minulle Helvi Hämäläisen kirjan Uusi Aadam juonen pääpiirteittäin.Haen tietoa koulutyöhöni ko. kirjasta.

Kysytty

Voisitteko ystävällisesti lähettää minulle Helvi Hämäläisen kirjan Uusi Aadam juonen pääpiirteittäin.Haen tietoa koulutyöhöni ko. kirjasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan "Uusi Aadam" takakannessa kuvaillaan kirjaa näin:
Uusi Aadam on helmi 1950-luvulta, eristäytyneen mutta kaiken aikaa herkästi kirjoittaneen Helvi Hämäläisen julkaisematta jäänyt romaani. Vakuuttavasti se täydentää kuvaa Hämäläisestä intensiivisen psykologisen proosan mestarina. Hannes ja Linnea, keski-ikäiset opettajasisarukset, ovat yhdessä adoptoineet orvoksi jääneen pienen pojan. Poika on kasvanut nuorukaiseksi ja järkyttää nyt kasvattivanhempansa perin juurin ryhtymällä suhteeseen naimisissa olevan perhetuttavan kanssa. Tapahtumasarjassa vaistot ja vietit törmäävät porvarillisen nuhteettomuuteen ja vaatimukseen ja idylli repeytyy peruuttamattomasti rikki.
Lisää tietoa Helvi Hämäläisestä kirjailijana voit etsiä vaikkapa seuraavista teoksista:
-Hämäläinen, Helvi : Ketunkivellä Helvi Hämäläisen elämä 1907-1954
-Kansallisgalleria : Suuret suomalaiset 1965-1995