Missä kirjassa Helvi Hämäläinen kertoo taivaan olevan korkeammalla Suurkirkon kohdalla? kiitos

Kysytty

Missä kirjassa Helvi Hämäläinen kertoo taivaan olevan korkeammalla Suurkirkon kohdalla? kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Salme Saure on toimittanut kirjan Minun Helsinkini, jossa on Helvi Hämäläisen puheenvuoro Kaupunki jota rakastan. Kirjailija kertoo artikkelissa seuraavasti:
"Topeliuksenkadun perspektiivissä on usein kauniita pilviä, kauneimmat löydän kuitenkin Tuomiokirkon yltä. On kuin pilvet olisivat siellä saaneet kirkon
kupolin muodon; ne ovat henkevämpiä, juhlallisempia, pilvikatedraaleja."

Kirjaa löytyy useimmasta Helsingin kirjastosta pääkaupunkiseudun HelMet-aineistohaulla, osoite http://www.helmet.fi/