Voisitteko suositella jotain hyviä saksankielisiä elokuvia ja saksankielisiä nuorten kirjoja, jotka olisivat kirjastosta lainattavissa?

Kysytty

Voisitteko suositella jotain hyviä saksankielisiä elokuvia ja saksankielisiä nuorten kirjoja, jotka olisivat kirjastosta lainattavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavassa joitakin saksankielisiä (saksalainen ääniraita)elokuvia HelMet-kirjastojen kokoelmissa :

DVD-elokuvia
Good bye Lenin!/ohj. Wolfgang Becker.
Sophie Scholl : viimeiset päivät/ohj. Marc Rothemumd.
Valkoinen masai/ohj. Hermine Huntgeburth.
Peltirumpu/ohj. Volker Schlöndorff.
Kaikilla Mausteilla/ohj. Sandra Nettelbeck.
Perikato/ohj. Oliver Hirschbiegel.
Napola: Hitlerin eliittikoulu/ohj. Dennis Gansel.
Suoraan seinään/ohj. Fatih Akin.
Woyzeck-kidutettu/ohj. Werner Herzog.
Sissi/ohj. Ernst Marischka.
Sissi-nuori keisarinna/ohj. Ernst Marischka.
Sissi - kohtalon vuodet/ohj. Ernst Marischka.

Videoelokuvia
Bandits/ohj. Katja von Garnier.
Vapautunut mies/ohj. Sönke Wortmann.
Berliinin taivaan alla/ohj. Wim Wenders.
Mainoshemmo/ohj. Lars Kraume.
Maria Braunin avioliitto/ohj. Rainer Werner Fassbinder.
Knockin´on heaven´s door/ohj. Thomas Jahn.
Tohtori Mabusen testamentti/ohj. Fritz Lang.
Sijainti- ja saatavuustiedot saa HelMet -tietokannasta http://www.helmet.fi
Saksankielistä nuortenkirjallisuutta pääkaupunkiseudun kirjastojen kokoelmista voi selata HelMetissä valitsemalla sanahaun ja hakusanaksi nuortenkirjallisuus sekä valitsemalla kielivalikosta saksan. Suurin kirjoista on asiasanoitettuja, joten nimekekohtaisia tietoja katsomalla saa jonkinlaisen kuvan kirjan sisällöstä. Lopuksi vielä linkki Münchenin kirjamessujen "100 parasta uutta lasten- ja nuortenkirjaa" sivulle http://www.buchhandel-bayern.de/lesefoerderung/die-100-besten.shtml