Otsikko
Kauan sitten oli tv:ssä elokuva itäsaksasta (-berliinistä). Nimi oli muistaakseni jotain tyyliä kehäkukkakatu tai auringonkukkakatu tms. Jotain keltaista…

Kysytty

Kauan sitten oli tv:ssä elokuva itäsaksasta (-berliinistä). Nimi oli muistaakseni jotain tyyliä kehäkukkakatu tai auringonkukkakatu tms. Jotain keltaista kuitenkin. Se oli ehkä komedia (?). Nuori mies pääosassa. Oli kiva elokuva mikähän oikeasti mahtoi olla?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Muistan tämän elokuvan. Hieno leffa! Kyseessä oli 1999 ilmestynyt ja Leander Haussmannin ohjaama Aurinkokuja (Sonnenallee, täsasä linkki ImDb:n tietokantaan https://www.imdb.com/title/tt0177242/). Draamakomedia, joka seuraa 1970-luvun alun nuoria ja eritysessä asemassa oli lännestä salakuljetettu pop/rock-musiikki. Yle/Yle Teema näytti tämän varmaan suht tuoreeltaan.