Voisitteko mainita suomenkielistä kirjallisuutta, joka käsittelee jollain tavalla Medusaa?

Kysytty

Voisitteko mainita suomenkielistä kirjallisuutta, joka käsittelee jollain tavalla kreikkalaista Medusan myyttiä? Mieluiten tietokirjallisuutta, esseitä, ei niinkään romaaneja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esimerkiksi seuraavissa tietokirjoissa kerrottiin Medusasta.

Forsman, Kaarlo: Kreikkalaisten ja roomalaisten mytologia eli jumalaistarut ja sankarisadut
Salakirjat 2008

Lindskog, Claes: Kreikkalaisia jumalaistaruja ja satuja
WSOY, 1984

Bellingham, David: Kreikan mytologia
Gummerus, 2002

Gibson, Michael: Jumalia ja sankareita
WSOY, 1984

Arthur, Cotterell: Maailman myytit ja tarut
WSOY 1991

Philip, Neil: Suuri myyttikirja
WSOY, 1995