Voisinko saada listan näytelmistä, joista on tehty selkomukautus?

Kysytty

Hei, voisinko saada listan näytelmistä, joista on tehty selkomukautus?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Kattavaa listaa kaikista näytelmistä, joista on tehty selkomukautus on vaikea antaa. Näytelmiä, joista on tehty selkomukautus voi hakea Helmet-verkkokirjastosta esimerkiksi asiasanoilla selkokirjat JA näytelmät.

Hakutuloksina saadaan ainakin seuraavat teokset:

Minna Canth: Papin perhe. Selkomukautus Saraleena Aarnitaival

Minna Canth: Työmiehen vaimo. Selkomukautus Tiia-Maria Tuovinen

Aleksis Kivi: Nummisuutarit: komedia viidessä näytöksessä. Selkomukautus Helvi Ollikainen

Lisäksi Selkokeskus.fi sivustolta löytyy selkotietokirjakanta, josta voi etsiä Suomessa julkaistuja selkotunnuksen saaneita teoksia.