Onko mahdollista saada tietoa kuka on kirjoittanut näytelmät: - "Kaksi Tirehtööriä". Esitetty Oravalan Ns:n toimesta1906 - "Kevään oikkuja". Esitetty Oravalan…

Kysytty

Hei,
Onko mahdollista saada tietoa kuka on kirjoittanut
näytelmät:
- "Kaksi Tirehtööriä". Esitetty Oravalan Ns:n toimesta1906
- "Kevään oikkuja". Esitetty Oravalan Ns:n toimesta 1925
- "Vehkeitten loppu". Esitetty Oravalan Ns:n toimesta 1934

Onko mahdollisesti kyseisiä tekstejä lainattavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaksi tirehtööriä (Herkules) : ilveily 1:ssä näytöksessä on suomennos saksalaisen Georg Bellyn kirjoittamasta näytelmästä Monsieur Herkules. Sen teksti on julkaistu Telénin Näytelmäkirjallisuutta-sarjassa vuonna 1899.

Kevään oikkuja : huvinäytelmä yhdessä näytöksessä on Wilho Soinin käsialaa. Myös se on julkaistu Näytelmäkirjallisuutta-sarjassa; kirjasta on otettu yhteensä kolme painosta (1899, 1906 ja 1916).

Vehkeitten loppu : yksinäytöksinen huvinäytelmä on Jemiina Toivosen kirjoittama. Se on julkaistu Kariston Huvinäytelmiä-sarjassa (painokset vuosilta 1912, 1921 ja 1930).

Kaikkia näitä kirjoja on saatavissa kirjastoista. Vain yhtenä painoksena ilmestynyt Belly on harvinaisin, mutta sitäkin saa kirjastoja palvelevan valtakunnallisen Varastokirjaston kautta. Soinia ja Tuomista löytyy useammastakin kirjastosta, joten ottamalla yhteyttä oman kirjastonne kaukopalveluun voitte saada kaikki nämä kolme huvinäytelmää luettavaksenne.