Otsikko
Voinko jotenkin muokata vanhan tietokoneen niin, että siinä olisi windows 7 tai 8. Minulla on vanha pc peli, jonka haluaisin pelata, mutta se on liian vanha…

Kysytty

Voinko jotenkin muokata vanhan tietokoneen niin, että siinä olisi windows 7 tai 8. Minulla on vanha pc peli, jonka haluaisin pelata, mutta se on liian vanha windows 10.

Vastaus

Vastattu

Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa ammattitaitomme ei riitä tietotekniikan kanssa opastamiseen tällä tasolla.

Nämä englanninkieliset artikkelit opastavat yleisesti, miten vanhemmat pelit voi saada toimimaan uudemmalla Windowsilla:

https://uk.pcmag.com/pc-games/146890/dos-amiga-ibm-pc-4-ways-to-run-old…
https://www.techradar.com/how-to/how-to-run-your-old-pc-games-on-window…

Voit myös kysyä tarkempaa neuvoa jostakin aiheeseen keskittyneestä nettiyhteisöstä. Tällaisia voisivat olla esimerkiksi AfterDawn-foorumi tai Facebookin Retrotietokoneet ja -pelit -ryhmä, tai englanniksi Reddit-palvelun keskustelualue r/pcgaming.

0 ääntä

Kommentit

Asentamalla esim. Oraclen Virtualbox ja asentamalla siihen win7:n voinee saada toimimaan. Eli luot virtuaalikoneen, jonne voit asentaa haluamasi käyttöjärjestelmän.