Minkä takia kirjaston tietokoneilla ei voi mennä pelipaikkoihin pelaamaan? Ja minkä takia kirjaston tietokoneet ovat hitaita lataamaan??

Kysytty

Minkä takia kirjaston tietokoneilla ei voi mennä pelipaikkoihin pelaamaan? Ja minkä takia kirjaston tietokoneet ovat hitaita lataamaan??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jyväskylän kaupunginkirjaston pääkirjastossa lasten- ja nuortenosastolla on pelaaminen sallittua. Runescapen ikäraja on 13 vuotta, joten sitä nuoremmat eivät kirjastossa saa sitä pelata. Joissakin lähikirjastoissamme, kuten Korpilahdella, ei ole erikseen lasten tietokoneita, jolloin joidenkin ongelmia aiheuttaneiden pelien pelaamista voi olla rajoitettu.

Osa koneista on vanhempia ja niillä paljon muistia tarvitsevien pelien pelaaminen voi olla hitaampaa. (Eli esim. pelit, joissa on isoja liikkuvia kuvia, kuten runescape tai go supermodel)