Otsikko
Voiko paperiton turvapaikanhakija saada kirjastokortin?

Kysytty

Voiko paperiton turvapaikanhakija saada kirjastokortin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paperiton turvapaikanhakija saa HelMet-kirjastokortin, mikäli hänellä on vastaanottokeskuksen asukaskortti.

8 ääntä

Kommentit

Miksi suomalaisilta vaaditaan henkilöllisyystodistus samalla kun turvapaikanhakija saa kirjastokortin käytännössä urheiluseuran jäsenkorttia vastaavaa korttia näyttämällä? Vastaanottokeskuksen asukaskortti ei ole henkilötodistus, eikä sitää käy selville ihmisen oikea henkilöllisyys. Se ei ole viranomaisen myöntämä. Voitteko selventää, miksi näin on?

Suomessa jokainen yleinen kirjasto määrittelee käyttösääntönsä itsenäisesti tällä hetkellä. Tätä pitäisi siis kysyä yksittäisistä kirjastoista. Pääkaupunkiseudun palautteet lähetetään tästä sivusta, http://www.helmet-kirjasto.fi/helmet-palaute/ .