Voiko kirjoja palauttaa vaikka kirjasto lukisi olevan kiinni netissä? Kai siellä on jokin ''laatikko'' mihin voi palautettavat kirjat palauttaa?

Kysytty

Voiko kirjoja palauttaa vaikka kirjasto lukisi olevan kiinni netissä? Kai siellä on jokin ''laatikko'' mihin voi palautettavat kirjat palauttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joissakin Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteissä on palautusluukku, jonka kautta voi palauttaa kirjoja ja muuta aineistoa kirjaston ollessa kiinni. Palautukset ovat silloin asiakkaan vastuulla, ja ne palautetaan järjestelmään vasta seuraavana aukiolopäivänä. Kovin monessakaan kirjastossa ei palautusluukkua ole, joten kannattaa tarkistaa asia ennen kuin yrittää palauttaa kirjoja sulkemisajan jälkeen.

6 ääntä

Kommentit

Olisi hyödyllistä että tieto siitä, missä kirjastoissa palautusluukkuja on laitettaisiin verkkoon. Nyt sitä ei löydy mistään kaupunginkirjaston sivuilta.