Voiko kansalliskirjaston digitaaliseen aineistoon (digi.kansalliskirjasto.fi) ehdottaa digitoitavaa kirjaa?

Kysytty

Voiko kansalliskirjaston digitaaliseen aineistoon (digi.kansalliskirjasto.fi) ehdottaa digitoitavaa kirjaa?

Vastaus

Vastattu

Voit ehdottaa Kansalliskirjastolle digitoitavaksi teosta digitaalisten aineistojen etusivun ylälaidassa olevan vihreän palaute-painikkeen kautta. Kansalliskirjasto digitoi sen omiin kokoelmiin kuuluvia tai niihin luovutettavia aineistoja, jotka digitoinnin jälkeen tulevat käyttöön digi.kansalliskirjasto.fi -palvelussa.

Tekijänoikeussuojan alaisen aineiston käytöstä on aina tehtävä sopimukset ennen digitointia. Aiheesta löytyy lisää tietoa Kansalliskirjaston digitointipolitiikka -julkaisusta.

Lisätietoa: Kansalliskirjaston digitointi- ja säilytyspalvelut