Voiko Helsingin tai Vantaan kirjastoista lainattuja teoksia palauttaa Espoon kirjastoihin? Joutuuko maksamaan lisämaksua, jos palauttaa teoksen eri kaupunkiin…

Kysytty

Voiko Helsingin tai Vantaan kirjastoista lainattuja teoksia palauttaa Espoon kirjastoihin? Joutuuko maksamaan lisämaksua, jos palauttaa teoksen eri kaupunkiin kuin josta sen on lainannut?

Olin varannut erään teoksen ja kävin noutamassa sen Leppävaaran kirjastosta. Huomasin, että teos on Vantaan kirjaston omaisuutta. Pitääkö minun nyt lähteä Vantaalle asti palauttamaan teos vai voiko sen siis palauttaa mihin tahansa pk-seudun kirjastoon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voitte palauttaa lainaamanne aineiston kuluitta mihin tahansa pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoon.

HelMet aineiston varaus kohdistuu kaikkien HelMet kirjastojen kokoelmiin, joista järjestelmä valitsee varaajalle ensimmäisen vapautuvan teoksen.