Viipuri vallattiin 1941. Sävel Rantanen -niminen sotilas laski punalipun ja nosti tilalle paitansa. Onkohan tästä kuvaa tai kuvausta?

Kysytty

Viipuri vallattiin 1941. Sävel Rantanen -niminen sotilas laski punalipun ja nosti tilalle paitansa. Onkohan tästä kuvaa tai kuvausta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tapauksesta ei löytynyt tietoa. Sotien aikaisesta Viipurista on kirjoitettu varsin paljon ja esim. Niilo Lappalaisen teos Viipuri toisessa maailmansodassa on varsin yksityiskohtainen. Ehkä tapahtuma ei ole ollut sopiva kuvattavaksi historiankirjoissa.

Ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä Maanpuolustuskorkeakoulun kirjastoon:
http://www.mpkk.fi/fi/kirjasto/