Veljeni Matti täyttää 70 vuotta.Haluaisimme ilahduttaa häntä laululla,jonka kertosäkeessä on sanat:se on Matti,joka saa kaiki neidot kauneimmat jne.Olisi…

Kysytty

Veljeni Matti täyttää 70 vuotta.Haluaisimme ilahduttaa häntä
laululla,jonka kertosäkeessä on sanat:se on Matti,joka saa
kaiki neidot kauneimmat jne.Olisi mukavaa löytää sanat ja sä-
vel joko kirjasta tai äänitteestä!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arvo Toivolan säveltämä ja sanoittama humppa Naisten mies lienee etsimäsi laulu. Se alkaa sanoin ”Minkä luoja kerran antoi…” ja kertosäe kuuluu ”Se on Matti, joka vie kaikki naiset kauneimmat” Levyn koko nimikin on Naisten mies. Se löytyy Porin kaupunginkirjaston ja Kuopion Varastokirjaston kokoelmista, tosin vain lp-levynä. Voit tilata levyn kaukolainaksi lähikirjastosi kautta.

Toinen Matti ja naiset –aiheinen laulu olisi mm. J. Karjalaisen Lännen-Jukka-levyllä oleva vanha laulu Maailman Matti. Se löytyy myös esim. Suuresta toivelaulukirjasta nro 15.

Hauskoja syntymäpäiviä!