Otsikko
Välimerkkien käyttö ei ole aivan hallinnassa. Miten tuo seuraava lause pitäisi jakaa? Erityisesti kaksoi ja puolipisteen käyttö "ontuu". Eri eläimillä, mukaan…

Kysytty

Välimerkkien käyttö ei ole aivan hallinnassa. Miten tuo seuraava lause pitäisi jakaa? Erityisesti kaksoi ja puolipisteen käyttö "ontuu".

Eri eläimillä, mukaan lukien ihmiset, ovat samat sosiaalisen käyttäytymisen tyypit: ryhmään kuuluminen ja aggressio, sekä hierarkian ja alueellisuuden luominen.

Vastaus

Vastattu

Muuttaisin seuraavat kohdat:

"Eri eläimillä, mukaan lukien ihmiset, on samat sosiaalisen käyttäytymisen tyypit: ryhmään kuuluminen ja aggressio [pilkku pois] sekä hierarkian ja alueellisuuden luominen".

Jos "ryhmään kuuluminen" ja "aggressio" kuuluvat samaan pakettiin, voi niiden väliin laittaa pilkun "ja"-sanan sijaan.