Uusi järjestyslaki: -Onko asetuksia, ohjeita tulkinnasta, kun lakia suhteutetaan muihin lakeihin? ->jatkokysymyksenä tarkennus:Järjestyslaki, tilanne esim…

Kysytty

Uusi järjestyslaki:
-Onko asetuksia, ohjeita
tulkinnasta, kun lakia
suhteutetaan muihin lakeihin?
->jatkokysymyksenä tarkennus:Järjestyslaki, tilanne
esim suhteessa Rakennuslakiin ja rakennusvalvontaviranomaisen tarkastamisvelvoitteeseen
suhteessa Uuteen järjestyslakiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uuden lain ollessa kyseessä lain valmisteluaineisto on lähtökohtana sen tulkinnalle. Samoin suhteet muihin lakeihin käsitellään lain valmisteluvaiheessa. Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi turvallisuuden edistämistä yleisillä paikoilla koskevien säännösten uudistamiseksi (HE 20/2002) ja siihen liittyvät hallintovaliokunnan mietintö 28/2002 ja perustuslakivaliokunnan lausunto 20/2002 sekä lakivaliokunnan lausunto 22/2002 ovat luettavissa myös eduskunnan sivuilta http://www.eduskunta.fi/ -> Asiat ja asiakirjat -> Asioiden käsittelyvaiheet -> Haku kaikista valtiopäiväasioista. Kirjoittamalla hakulomakkeen kenttään Asian tunnus HE 20/2002 ja suorittamalla haun saa tiedot asian käsittelyvaiheista. Avautuvalla sivulla on myös linkit asian käsittelyyn liittyviin asiakirjoihin sekä hallituksen esityksen pohjalta hyväksyttyihin lakeihin.

Säädetty järjestyslaki 612/2003 löytyy myös Valtion säädöstietopankki Finlexistä http://www.finlex.fi/