Uupumuksesta löytyy paljon erilaisia self help -kirjoja, mutta olisiko suositella kaunokirjallista teosta, jossa tuota aihetta käsiteltäisiin? Erityisesti…

Kysytty

Hei! Uupumuksesta löytyy paljon erilaisia self help -kirjoja, mutta olisiko suositella kaunokirjallista teosta, jossa tuota aihetta käsiteltäisiin? Erityisesti nuorten koulu-uupumusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti aiheesta löytyy niukasti kaunokirjallisuutta. Nuortenkirjoista J. S. Meresmaan Dodo saattaisi olla kiinnostava. Siinä yläkouluikäisen Iinan poikaystävä Tuukka kärsii masennuksesta ja uupumuksesta.

Aikuisille suunnatun kirjallisuuden puolelta löytyy Eva F. Dahlgrenin teos Mihin kadotin itseni? : dokumenttiromaani työuupumuksesta.