Urbaani huhu sairaalassa kertoo, että vuosia sitten seitsemän pojan äiti on saanut Aleksis Kivi-seuralta tai vastaavalta yhdistykseltä jonkinlaisen "stipendin"…

Kysytty

Urbaani huhu sairaalassa kertoo, että vuosia sitten seitsemän pojan äiti on saanut Aleksis Kivi-seuralta tai vastaavalta yhdistykseltä jonkinlaisen "stipendin". Pitääkö tämä paikkansa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mitä ilmeisimmin kyseessä on todellakin urbaani legenda. Aleksis Kivi-säätiötä eikä Aleksis Kivi-seuraa ei ole olemassakaan. Aleksis Kiven Seurasta kerrottiin, että kyseinen tarina on kiertänyt ympäri valtakuntaa jo usean vuosikymmenen ajan. Minkäänlaista taustaa tarinalle ei ole löydetty lukuisista yrityksistä huolimatta.