Etsin kirjaa, josta muistan vain osan juonesta, en kirjan nimeä tai kirjoittajaa. Kirjassa perhe (isä, äiti ja lapset) lähtee omalla autolla ulkomaille anoppi…

Kysytty

Etsin kirjaa, josta muistan vain osan juonesta, en kirjan nimeä tai kirjoittajaa. Kirjassa perhe (isä, äiti ja lapset) lähtee omalla autolla ulkomaille anoppi mukanaan. Matkan aikana anoppi kuolee ja perhe päättää laittaa hänet loppumatkan ajaksi suksiboksiin katolle, ettei tulisi hankaluuksia. Kirja oli komediaa.

Vastaus

Vastattu

Voisikohan etsimäsi kirja olla Leea Virtasen Varastettu isoäiti, joka ei tosin ole romaani, vaan tietokirja, joka sisältää kansantarinoita ja urbaanilegendoja, joista yksi juurikin on etsimäsi kaltainen: perheen mummo kuolee matkan aikana ja loppumatkan ajaksi hänet laitetaan auton katolle suksiboksiin? Myös Marko Tapion teoksessa Mummokulta nuoriso kuljettaa auton katolla mattokäärössä äkillisesti kuollutta mummoa, mutta auto päätyykin varkaiden käsiin. Kirja on jo vuodelta 1969