Tutkin sukua kysyisin onko kirjastossa laipanmaassa ja muuallakin 2000 kirjaa ja onko olemassa vanhoja karttoja laipanmaasta . Isäni koti torppa oli takamaan…

Kysytty

Hei tutkin sukua kysyisin onko kirjastossa laipanmaassa ja muuallakin 2000 kirjaa ja onko olemassa vanhoja karttoja laipanmaasta .
Isäni koti torppa oli takamaan torppa olisin kiitollinen vastauksesta .

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laipanmaasta kertova kirja Laipanmaassa ja muuallakin on Tampereen pääkirjaston Pirkanmaa-kokoelmassa sekä Pälkäneen kirjaston kotiseutukokoelmassa ja Sappeen lainausaseman kokoelmassa. Toinen Laipanmaata käsittelevä kirja on Viljo Koistisen kirja Elämää Laipanmaassa vuodelta 1996. Kirjasta löytyy tietoja alueella asuneista henkilöistä. Kirja on Kangasalan pääkirjaston kokoelmassa.

Vanhoja karttoja alueelta ei ole kirjastossa, mutta niitä voi tiedustella kunnan arkistosta.