Tosikertomuksia Pohjois-Amerikan uudisasukkaiden kohtaamisista intiaanien kanssa

Kysytty

Tosikertomuksia Pohjois-Amerikan uudisasukkaiden kohtaamisista intiaanien kanssa tai aikalaisraportteja yms. jossa selviää tapoja, kulttuuria ja sivistystä ilman "romanttista Disneykuorrutusta".

Vastaus

Vastattu

Tässä kirjavinkkejä:

Brown, Dee: Haudatkaa sydämeni Wounded Kneehen : lännen valloitus intiaanien näkökulmasta (Otava 1973, uusin painos 2016)

Catlin, George: Pohjois-Amerikan intiaanit : kirjeitä ja muistiinpanoja tavoista ja oloista 1832-1839 (Patruuna, 2022)

Kettu, Katja: Fintiaanien mailla (WSOY, 2016)

McClintock, Walter: Mustajalat : elämää intiaanien parissa (Otava, 2004)

Mortensen, Einar Odd: Turkiskauppiaana intiaanireservaatissa : karun kiehtova elämäni Pohjois-Kanadan erämaassa 1925-1928 (Minerva, 2009)

Neihardt, John G.: Musta Hirvi puhuu (Basam Books, 2013)

Thoreau, Henry: Kolme matkaa erämaahan (Alligaattori, 2014)