Toivoisin löytäväni kirjan, jonka luin aikoinaan 1984 Yhdysvalloissa. Se oli pehmeäkantinen englanninkielinen pokkari. Tapahtumat tai lopputapahtumat…

Kysytty

Hei, toivoisin löytäväni kirjan, jonka luin aikoinaan 1984 Yhdysvalloissa. Se oli pehmeäkantinen englanninkielinen pokkari. Tapahtumat tai lopputapahtumat keskittyvät Australian Alice Springs -nimiseen kaupunkiin. Juonessa nuori nainen (muistaakseni) lähtee Euroopasta auttamaan sotaan joutuneita Australiaan (1900 luvun alkupuolella) ja siinä kerrotaan pitkästä taivalluksesta Austraalian kuumuudessa. Kirjan nimeä enkä kirjoittajaa en muista.
Vai onko jokin toinen taho, jonne tämän kysymyksen voisin osoittaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja saattaisi olla Nevil Shuten A town like Alice (1950); Yhdysvalloissa se on julkaistu nimellä The legacy. Suomenkielinen laitos on nimeltään Viisi mustaa kanaa (1952).