Tietoa Helsingin metron historiasta 60-70-luvuilta, mistä löytyisi?

Kysytty

Tietoa Helsingin metron historiasta 60-70-luvuilta, mistä löytyisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston Plussa-tietokannasta löytyi seuraavat kirjaviitteet, jotka käsittelevät metron historiaa: Kankaala: Helsinki-metro, 1976; Helsingin historia vuodesta 1945, s.490-496. Lisää aiheesta saattaa löytyä kirjoista: Herranen: Från hästomnibussar till metro ja Laakso: Metro ja kaupunkirakenne - Helsingin metron vaik... ja saman tekijän toisesta teoksesta: Metro ja kaupunkirakenne-seurantatutkimus. Lisäksi metron historiasta löytyi seuraavat lehtiartikkelit:

Kun Helsinki sai metron : tohtori Reino Castrén on maanalaisen isä, mutta lapsi ei ole hänen : runkolinjasta salateitse lopulliseen päätökseen 1955-1969 (Auto & liikenne) Sainio, Martti HS 1999-05-08

"...olinhan siellä minäkin" (Auto & liikenne) Eloniemi, Pentti HS 1998-11-28

Kun metro haluttiin ja saatiin väkisin : se kauhea liikennetutkimus vuodelta 1968 (Auto & liikenne) Vakkuri, Aaro HS 1998-10-17