Otsikko
Tiedustelisin tutkimuksia kirjastonkäyttäjien tiedontarpeista. Jos vielä mahdollista löytää vaikuttavuusarvioinnin näkökulmasta.

Kysytty

Tiedustelisin tutkimuksia kirjastonkäyttäjien tiedontarpeista. Jos vielä mahdollista löytää vaikuttavuusarvioinnin näkökulmasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

LINDA - yliopistokirjastojen yhteisluettelo antoi vastaukseksi
tarkennettu hakuun = (tiedontar?)[in Asiasana/Ämnesord/Subject] AND ("kirjasto?")[in Kaikki sanat
25 viitettä, joista uusimpia :

Haasio, Ari
Tiedonhankintatutkimuksen perusteet / Ari Haasio & Reijo Savolainen
Julkaistu: Helsinki : BTJ Kirjastopalvelu, 2004. Kirjassa laaja lähdeluettelo.

(Saatavissa Uudenkaupungin kirjastossa)

Lehtiartikkeleita ARTO-tietokannasta :

Manninen, Kalevi : Elektronisesti tallennetun tiedon hankinta yksilön tiedontarpeiden näkökulmasta Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa Julkaisussa: Informaatiotutkimus. - Tampere : Kirjastotieteen ja informatiikan yhdistys. - ISSN 1239-3614. 25 (2006) : 4, s. 97-104.

Ágústa Pálsdóttir : Health and lifestyle [Elektroninen aineisto] : Icelanders' everyday life information behaviour Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa Ilmiasu: elektroninen aineisto
Linkit: http://elektra.helsinki.fi/se/i/0358-9803/25/1/healthan.pdf http://elektra.helsinki.fi/se/i/0358-9803/25/1/healthan.pdf , myös
Julkaisussa: Informaatiotutkimus. - Tampere : Kirjastotieteen ja informatiikan yhdistys. 25 (2006) : 1, 3. artikkeli.

Tutkielmia : Malinen, Saraleena : Kunnallispoliitikkojen kirjastotoimea koskevat tiedontarpeet ja -hankintatavat : tapaustutkimus Tampereelta. Julkaistu: [Tampere], 2001 Opinnäyte: Pro gradu -työ : Tampereen yliopisto, informaatiotutkimuksen laitos, informaatiotutkimus

Eri yliopistojen opinnäytteitä voi lukea elektronisina versioina. Tampereen yliopistossa osoite :
http://tutkielmat.uta.fi/