Tiedustelisin mistä voisin saada tutkittavakseni vanhoja karttoja Orimattilassa sijaitsevassa Rautamäen kylästä? Kartan pitäisi kuvaus alueesta 1800-1900 luvun…

Kysytty

Hei! Tiedustelisin mistä voisin saada tutkittavakseni vanhoja karttoja Orimattilassa sijaitsevassa Rautamäen kylästä? Kartan pitäisi kuvaus alueesta 1800-1900 luvun vaihteesta ja siinä pitäisi näkyä talot.Pelkään vain,että pyydän mahdotonta.Kiitos kuitenkin jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rautamäen kylästä ei valitettavasti löytynyt karttaa. Yleistä tietoa Rautamäen kylästä on kirjassa
Kyliä ja kyläläisiä (1989) sivuilla 113-118.
Lahden kaupunginkirjaston lukusalissa on Orimattilan pitäjän rippikirjoja 1800-luvun lopulta
mikrofilmeinä. Rippikirjoista käy ilmi talojen nimet ja asukkaat.
Karttoja voisi tiedustella Hämeenlinnan maakunta-arkistosta puh. 03-656460, sähköposti:
Hameenlinna@ narc.fi. Yleistä tietoa pitäjien kartoista löytyy Internet-osoitteesta:
http://www.dic.fi/~strang/JsKarttatieto.html.