Tiedustelisin, koska oli Malmi-aluksen haaksirikko. Jos en ihan väärin muista, niin se on ollut 90-luvulla. Saatteko sen sieltä selville. Helsingin Sanomien…

Kysytty

Tiedustelisin, koska oli Malmi-aluksen haaksirikko.
Jos en ihan väärin muista, niin se on ollut 90-luvulla.
Saatteko sen sieltä selville. Helsingin Sanomien
arkistosta sanottiin, että teihin voi ottaa yhteyttä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rahtilaiva Malmi upposi Itämereen 7.12.1979. Onnettomuudessa hukkui 14 ja pelastettiin 14.

"Pelastustyö myrskyssä oli erittäin vaikea, mutta todisti kuitenkin helikoptereiden soveltuvuuden meripelastustoimiin. Myöhemmin kävi ilmi, että Malmin kansi oli revennyt ja vettä päässyt laivaan, joka oli viimein uponnut." (Mitä-missä-milloin 1981, Otava, 1980).

1 ääntä

Kommentit

Oli ikävä juttu kyl toi malmin uppoominen..
Miehistön kuolemiseen taitaa olla useampia syitä kuin yksi.No mutta ei maha enää mitää turha jossitella..

Biologinen isäni perämies Jorma Haimi oli yksi pelastuneista tällä laivalla. 'Reconstructed' radio-ohjelman mukaan hän oli sankarillisesti avustanut ja pelastanut laivakavereita. En ole häntä koskaan tavannut. Jos on kenelläkään tietoa hänestä niin olisi kiva kuulla mitä äijälle kuuluu.
Yanomami2000 @ hotmail. com