Tiedatteko missa sijaitsee Sotakorvausarkisto ja onko listaa maksetuista korvauksista online internetissa? Mina koetan maarittaa mika on tilanne sukuni…

Kysytty

Tiedatteko missa sijaitsee Sotakorvausarkisto ja onko listaa maksetuista korvauksista online internetissa? Mina koetan maarittaa mika on tilanne sukuni Karjalaan jaaneiden tilojen osalta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Erilaisia arkistoaineistoja voi hakea esimerkiksi VAKKA-arkistotietokannasta, joka on Kansallisarkiston ja maakunta-arkistojen yhteinen kokoelmatietokanta. VAKKA on käytettävissä arkistolaitoksen yksiköiden tutkijapalvelussa sekä arkistolaitoksen kotisivun yhteydessä (http://www.narc.fi) .

Sotakorvausteollisuuden valtuuskunnan ja sen eri osastojen arkistoja säilyttää Kansallisarkisto.