Otsikko
Tiedättekö mikä ja kenen säveltämä on sivun www.chateauversailles.fr etusivulla soiva renesanssi-/barokkikappale? En millään saa sen nimeä/tekijää mieleeni…

Kysytty

Tiedättekö mikä ja kenen säveltämä on sivun www.chateauversailles.fr etusivulla soiva renesanssi-/barokkikappale? En millään saa sen nimeä/tekijää mieleeni. Kuulisin mielelläni lisää musiikkia samalta säveltäjältä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Meillä on Töölön kirjaston musiikkiosastolla cd-levy, jolla Ludvig XIV hovin ilallisille sävellettyä "ruokailumusiikkia", säveltäjä on Lalande:

luokka: 785.2
LALANDE, Michel-Richard de
Sinfonies pour les soupers du Roi

Mielestäni tällä levyllä oleva raita 13 kuulostaa sivustolla soivalta kappaleelta.
Levyn voi varata lähikirjastoon (varauksessa auttava koodi on: cls0056890) tai sitten voi soittaa Töölön kirjaston musiikkiosastolle p. 310857025 ja pyytää, että levy varataan nimellä tänne hyllyyn ja sen voi noutaa sitten täältä.