Tiedättekö kuka on tehnyt runon juhannuksesta. "On juhla ja juhannusaatto ...". Missä kirjassa ko. runo on saatavissa.

Kysytty

Hei
Tiedättekö kuka on tehnyt runon juhannuksesta.
"On juhla ja juhannusaatto ...".
Missä kirjassa ko. runo on saatavissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko lauluna tunnettu "Oli juhla ja juhannusilta"?

Jos on, sen on sanoittanut Erkki Kivijärvi (1882-1942). Teksti liittyy laulunäytelmään "Talkootanssit", jonka Ilmari Hannikainen (1892-1955)sävelsi Olavinlinnan oopperajuhliin. Ensiesitys oli vuonna 1930.

Laulun sanat löytyvät varmaan helpoimmin joistakin laulukirjoista, esim.

Suuri toivelaulukirja 4. - Musiikki Fazer, useita painoksia

Laula kanssamme : ihanat ikivihreät : laulujen sanat. - Fazer-musiikki, 1989.