Otsikko
Nyt olisi hukassa sellainen jo jonkun vuoden vanha (mahdollisesti -90 -luvun) mangatyylinen lasten filmi. Nimi hukassa, mutta se taisi olla kertomus eräästä…

Kysytty

Nyt olisi hukassa sellainen jo jonkun vuoden vanha (mahdollisesti -90 -luvun) mangatyylinen lasten filmi. Nimi hukassa, mutta se taisi olla kertomus eräästä orvosta tytöstä/ erossa vanhemmistaan ja "perhe" kohteli häntä huonosti. Tytön sisko taisi maalata ja elokuvan lopussa tyttö taisi tavata kuitenkin isänsä (?). Elokuva koostui "pätkistä", yksi osa loppui ja seuraava alkoi aina luultavasti japanilaisilla kirjaimilla, tarkoittaen ehkä osia ? Eräässä kohtauksessa tyttö suljetaan/teljetään pimeään huoneeseen ehkäpä turhaan. Hevosia ja taidetta sekä kartanoita vilisee tarinassa sekä Lontoo - kun tyttö kiusoittelee linnan edustalla olevia vartijoita - "Beefeatereita" (sitä tyttöä opetettiin) . Ehkä veljensä kanssa tyttö kierteli Lontoota... Voi että =)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko tämä, työtoverin alla kuvailema, olla etsimäsi?

Candy Candy on Kyoko Mizukin ja Yumiko Igarashin luoma manga -sarja, jonka ilmestyminen alkoi vuonna 1975 . Sarjan pohjalta on 70-luvulla tehty myös TV-anime ja myöhemmin elokuva, joka kokoaa sarjan tarinan yhdeksi kokonaisuudeksi. Sarjaa on julkaistu myös suomeksi dubattuna VHS-kaseteilla 80- ja 90-luvuilla.

Tarina kertoo Candice "Candy" White Adlaysta, joka on vaaleahiuksinen, vihreäsilmäinen orpo tyttö.Candy on pirteä,herttainen ja hiukan rasavilli tyttö,jolla on hyvä ystävä Annie,joka kuitenkin adoptoidaan rikkaaseen perheeseen.Candy suree menetettyään ystävänsä,mutta tapaa kukkulalla pojan,joka soitttaa säkkipilliä.Vähän ajan päästä Candy adoptoidaan perheeseen,jonka lapset eivät pidä Candystä,vaan kiusaavat tätä.Alkuperäinen sarja kertoo Candyn elämänvaihesta pienestä tytöstä nuoreksi aikuiseksi. Sarja on varsinaisesti rakkaustarina, ja se siinä saippuasarjamaisia piirteitä.