Otsikko
Tiedän että on kirja jossa koosteet/lyhennelmät kaikista maailman suurimmista klassikkokirjoista.Voi olla että on vain englanniksi.En millään haualla onnistu…

Kysytty

Hei.Tiedän että on kirja jossa koosteet/lyhennelmät kaikista maailman suurimmista klassikkokirjoista.Voi olla että on vain englanniksi.En millään haualla onnistu löytämääm.Kerran sitä kysyin Akateemistä, se löytyi mutta heillä ei ollut.Ehkei uusia painoksia ole otettu. Nimi on jotenkin sen kaltainen että yksissä kansissa kaikki kirjat joita sinun pitäisi lukea

Vastaus

Vastattu

Vesa Sisätön kirjassa 100 klassikkoa tunnissa (2018) on referaattien referaatteja tunnetuimmista kirjallisuuden klassikoista. Se myös esitellään ja saa miniarvostelun. Sen kerrotaan olevan tarkoitettu "kiireisille data-ajan ihmisille, jotka haluavat antaa itsestään sivistyneen kuvan: somettajille, bisnesleijonille, ruuhkavuosien raatajille, muuten vaan hätäisille, laiskoille boheemeille ja keskustapuolueen kunniapuheenjohtajille. Ihan vähän kirja on tarkoitettu myös niille vastarannan kiiskille ja luddiiteille, joiden mielestä internetin ja muun atk:n pitäisi kuolla pois viemästä aikaa hyvien kirjojen lukemiselta." Alla linkki kirjan esittelyyn

http://armas.btj.fi/request.php?id=f55f7189859e3777&pid=9789523041868&qtype=b

Kaksi englanninkielistä kirjaa esittelee 1001 tai 501 kirjallisuudenhistorian keskeisintä romaania. Kirjoissa ei kuitenkaan ole lyhennelmiä romaaneista.

- 1001 book you must read before you die (general editor: Peter Boxall, 2006)

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1763686__S1001%20books__Orightresult__U__X6?lang=fin&suite=cobalt

- 501 must-read books (2006)

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__S501%20must-read%20books__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt

Voisiko joku näistä ole etsimäsi kirja? Kirjat saa lainaan Helmet-kirjastoista.