Etsisin eurooppalaisen fantasiasarjakuvan nimeä.

Kysytty

Terve!

Etsisin eurooppalaisen fantasiasarjakuvan nimeä. Se ilmestyi 90-2000-lukujen taitteessa paksuina mustavalkoisina ja useasatasivuisina teoksina. Pääosassa oli epäihmismäinen olento, joka etäisesti muistutti sarjakuva-ankkaa tai jotain vastaavaa. Kyseessä ei ollut Luupäät (Bone), eikä Sokalin Ankardo, eikä Howard the Duck.

Sarjakuva oli pitkä, filosofinen ja eeppinen, enkä tiedä saiko taiteilija sitä koskaan valmiiksi.

Tarkistaisin tilanteen, mutta nimi on totaalisen hukassa.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä saattaisi olla Dave Simin Cerebus the Aardvark, jota on ilmestynyt yhteensä noin 6000 sivua. Cerebus on inhimillistetty maasika, jonka fantasiaparodiana alkaneet seikkailut saivat ajan myötä vakavampia ja syvällisempiä sävyjä. Sarjakuvaa ei ole julkaistu suomeksi.

Lisätietoa esim. englanninkielisessä Wikipediassa: https://en.wikipedia.org/wiki/Cerebus_the_Aardvark.