Teen opinnäytetyönä markkinointisuunnitelmaa oululaiselle matkailualan yritykselle. Olisiko teillä vinkkejä hyvästä lähdekirjallisuudesta (kirjat ja etenkin…

Kysytty

Teen opinnäytetyönä markkinointisuunnitelmaa oululaiselle matkailualan yritykselle. Olisiko teillä vinkkejä hyvästä lähdekirjallisuudesta (kirjat ja etenkin lehtiartikkelit)?Tähän mennessä olen käyttänyt lähteinä markkinoinnin peruskirjallisuutta (Kotler, Rope, Grönroos). Kaipaisin enemmän matkailumarkkinointiin liittyvää kirjallisuutta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Matkailumarkkinointia käsittelevät mm. seuraavat:
- Albanese, Pietro: Matkailumarkkinointi, 2002
- Vuoristo, Kai-Veikko: Matkailun muodot, 2002
- Pesonen, Ismo: Menestyvä matkailuyritys, 2000
- Matkailutuotteen markkinointi- ja jakelukanavat, 2001
- Boxberg, Matti: Matkaopas matkailutuotteen jakeluteille, 1995

Lisää em. kirjallisuutta voit katsoa esim. Oulun kaupunginkirjaston tietokannasta http://www.ouka.fi/kirjasto/intro/ kahdella asiasanalla eli matkailu ja toiselle asiasanariville markkinointi.
Markkinointisuunnitelmia käsittelevät mm.
- Oikkonen, Simo: Markkinointisuunnitelma : näin laadit ja toteutat vaihe vaiheelta tuloksekkaan markkinointisuunnitelman, 1992
- Vuokko, Pirjo: Markkinointiviestintä, 2003

Monissa kirjastoissa asiakkaiden käytössä on artikkelitietokantoja, esim.
Aleksi, josta asiasanoilla matkailu ja markkinointi löytyi seuraavanlaisia artikkeleita:
- Kauppila, Pekka: Matkakohteen imagon suunnitteluprosessi, esimerkkinä Kuusamo, Terra 2002:3, s. 137-148
- Anttila, Pekka: Lapin kesä halutaan menestystuotteeksi, Suomen kuvalehti 2002:19, s. 42-43