Täytin juuri väitöskirjani ISBN-tunnushakemuksen. Kirja tulee myös sähköisessä muodossa. Pitääkö tälle sähköiselle versiolle anoa myös erillinen tunnus?

Kysytty

Hei, täytin juuri väitöskirjani ISBN-tunnushakemuksen. Kirja tulee myös sähköisessä muodossa. Pitääkö tälle sähköiselle versiolle anoa myös erillinen tunnus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sähköiselle versiolle pitää anoa erillinen tunnus. Suomen ISBN-keskuksen sivuilla kerrotaan, että teoksen jokaiselle julkaisumuodolle annetaan erillinen tunnus.

Suomen ISBN-keskuksesta kerrottiin, että elektroniselle versiolle olisi voinut hakea tunnuksen samalla kertaa kuin painetulle. Tunnuksen voi kuitenkin hakea myös jälkikäteen.

http://www.kansalliskirjasto.fi/julkaisuala/isbn.html#Tunnuksen hankkiminen julkaisulle
Suomen ISBN-keskus