Tästä taulusta kysyisin ester alanko 1929 tai 1920

Kysytty

Tästä taulusta kysyisin ester alanko 1929 tai 1920

Vastaus

Vastattu

Ester Alangosta ja hänen maalauksistaan ei valitettavasti tietoja löytynyt. Aiheensa ja tyylinsä puolesta taulu muistuttaa melkoisesti tuotteliaan Aarne Alangon töitä - hänen maisemamaalaustensa joukossa on useita liitekuvan tapaisia kuhilaita esittäviä tauluja. Arvelisin, että Ester Alanko oli Aarne Alangon puoliso: Hämeen Sanomien pikkuilmoituksista vuodelta 1925 nimittäin löytyvät samasta osoitteesta sekä "taiteilija Aarne Alanko" että "rouva Ester Alanko".

Minun silmiini signeerauksen vuosiluku näyttäisi olevan -29.

Alanko, Aarne (vhollming.fi)
12.02.1925 Hämeen Sanomat no 35 - Digitaaliset aineistot - Kansalliskirjasto

2 ääntä

Kommentit

Minulta löytyy myös Ester Alanko maalaus vuodelta 1922